dissabte, 4 d’octubre del 2008

Capítol IV: La tardor des de Letná i Petrín.

La tardor es viu amb tota plenitud des dels parcs dels turons de Letná i Petrín, ara que els arbres exhibeixen la seva metamorfosi cromàtica en un esclat desenfadat de color.
Damunt les extenses catifes verdes i els camins empredrats s'hi van dipositant i entremesclant les acolorides fulles marcides. Semblen ser un reflex trencadís de les copes dels arbres, grocs, ocres, marrons torrats, vermells intensos o tímids, i fins i tot morats avellutats, junt amb el verd que s'hi va desdibuixant com en una immensa i embriagadora aquarel·la caducifòlia.
Al parc de Petrín, els esquirols corren amunt i avall tot arreplegant les castanyes que acumulen per passar l'hivern. Ni les passes sordes dels passejants damunt l'humit coixí natural interfereixen el seu atrafegat traginar.
Més val deixar-te endur per la voluntat capritxosa del camins serpentejants del turó de Petrín i que et sorprengui l'haver arribat fins la punta més alta de Malá Strana. Des d'allà, falda avall es va desglossant teulada a teulada la fesomia de l'antic barri, mentre que, imponent i majestàtic, el castell reposa entronitzat damunt la més privilegiada orografia sobre el Moldava.

4 comentaris:

Nur ha dit...

Gener!!! això és una passada nanoooo!!
és un plaer llegir-te... ja m'estàs fent venir unes ganes boges de venir-te a veure, eh?

Jo també he estrenat un blog... res a veure amb el teu, poètic i tan romàntic... Jo vaig describint el dia a dia tan qual... Per si hi vols fer un d'ull! http://nurdiemoeve.blogspot.com

Vinga cuida'T!

Petonettt trugetttt!!

gun ha dit...

truja genètica!

ja te tinc fitxat al meu canal de blocs, i així et llegiré dia sí dia també!

aprofita-ho a tope, que segur que se't farà curt :)

petons i e-braçades!
g.

Unknown ha dit...

ueiiiii gener!!!
ja stas fitxat a favoritos!!
així veiem per on pares!!
petons

Jordi Casas ha dit...

Hola Gener!!!

M'alegra molt saber que estàs bé a Praga!!! La veritat és que fas enveja i tot! I t'he de dir que m'agrada molt com escrius, la veritat és que fas arribar les paraules a qui llegeix, almenys a mi! jejeje!!

Jo estic a Bcn com sempre, per l'Esmuc, i no hi ha res massa interessant per explicar perquè ja saps que allò sempre va igual. Aquest curs estic molt atrafagat de feina, faig moltes coses, he montat un trio per 2 clarinets i fagot molt xulo, a part del quartet de clarinets de l'Esmuc i tal...

M'encantaria venir-te a veure i aprofitar per veure món que és el que més m'agrada i m'han dit que Praga és de les ciutats més maques del món!! A veure si puc venir...estudiaré de possibilitat!!

Una abraçada i cuida't molt i molt com fins ara o millor!!!!!!!